آ
-
آخرین تابستان خرد
نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]
-
آزمون
ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]
-
آسیب
رنج، جنگ و نشانهمعناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]
-
آفرینش
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
آموزش
خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]
-
آموزش- یادگیری زبان
نقشسبکهای یادگیری کودکانایرانی در آموزش و یادگیری زبانفرانسهبهعنوانزبانخارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]
-
آموزش زبانی
چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعهشناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنماییها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]
-
آموزش زبان فرانسه
تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه
(آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
آموزش زبان فرانسه
اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]
-
آموزگار
اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]
-
آنتونن آرتو
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
-
آندره دوریر
خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]
ا
-
ابداعات لغوی
تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]
-
ابهام
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
-
اِتکین
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
-
اتو بیوگرافی (خودزیستنامه)
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
-
ایجاد ارتباط
بررسی بازترجمههای شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]
-
اجرا معلمّ
آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]
-
ادبیات
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
-
ادبیات
آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]
-
ادبیات بومی
معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]
-
ادبیات فارسی
خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]
-
ادبیات فرانسه
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
ادبیات مهاجرت
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
ایدئولوژی
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
ایران
تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه
(آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
ایران
جایگاه ارمنستان به عنوان معبر سیاحان فرانسوی به سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]
-
ایران
موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران
ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهشهای مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]
-
ایران"
ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]
-
ارزشیابی
تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
اریک برن
قصههای پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]
-
ارمنستان
جایگاه ارمنستان به عنوان معبر سیاحان فرانسوی به سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]
-
ازدواج
ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]
-
اساطیر
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
استراتژی
شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]
-
استراتژیهای یادگیری فراشناختی
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
استندآپ کمدی
نقش تفسیری مترجم استندآپکمدیهای زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
اسطوره
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
-
اسلامی ندوشن
محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]
-
اشیاء
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
اصطلاحات تغییر یافته
اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]
-
اصطلاحات ثابت
اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]
-
اضطراب
ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]
-
افق انتظار
پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
اقتباس
گفتمانهای ترجمه و فرانسه شیفتگی در دوران قاجار [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
ایکسلا
ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]
-
الکس موشیلی"
هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]
-
ایماگولوژی
ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]
-
امپراتوری عثمانی
جایگاه ارمنستان به عنوان معبر سیاحان فرانسوی به سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]
-
املای زبان فرانسه
تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه
(آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
انتشار
بررسی بازترجمههای شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]
-
اندوه
محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]
-
انسانگرایی
رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفیشدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]
-
انواع گفتمان
به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]
-
اوژن نیدا
معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]
ب
-
بادبادک باز
ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]
-
بارس
تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]
-
بازآفرینش
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
-
بازترجمه
بررسی بازترجمههای شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]
-
بازنمودها
چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعهشناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنماییها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]
-
باطنیگرایی
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
-
بدی
زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]
-
بینافرهنگیت
محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه
درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]
-
بینافرهنگیت
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
-
بوردیو
بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
بومی سازی
موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران
ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهشهای مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]
پ
-
پایان
شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]
-
پابلو نرودا
مطالعهی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]
-
پاراتوپی
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
پذیرش ادبی
تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
پیر لوتی
ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]
-
پرومتئوس
حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم:
فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی،
پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]
-
پل ریکور"
هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]
ت
-
تاثیر تعدیل گر
هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
تاریخ باستان
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
تبعید
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
تبلیغات
اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]
-
تحریف متنی
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
تحلیل رفتار متقابل
قصههای پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]
-
تحلیل گفتمان انتقادی
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
تخیل عرفانی
تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]
-
تدریس
ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]
-
ترانهی فرانسوی
دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانههای فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]
-
ترانهی نامحبوب
کاربرد ترجمهی واژهی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]
-
ترجمه
خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]
-
ترجمه
ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
ترجمه
مطالعهی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]
-
ترجمه
خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]
-
ترجمه
ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]
-
ترجمه
انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]
-
ترجمه
معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]
-
ترجمه بینانشانهای
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
-
ترجمهی دیداری-شنیداری
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
-
ترجمه دیداری-شنیداری (سمعی-بصری)
نقش تفسیری مترجم استندآپکمدیهای زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
ترجمه- دوگانگی
متن ترجمه شده، میان تناظر و تعادل [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 7-13]
-
ترجمه شعر فرانسه در ایران
پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
ترجمه شفاهی
نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 181-213]
-
ترجمه فرانسه علل گرایش به مادیگری
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
ترجمههای فارسی
کاربرد ترجمهی واژهی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]
-
ترجمۀ ماشینی
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
تصاویر کائوتیک
ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]
-
تعادل-تناظر-
متن ترجمه شده، میان تناظر و تعادل [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 7-13]
-
تعامل
شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]
-
تعدد راویان
بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
تعدد زوایای دید
بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
تعلیم و تربیت
هویت و ساخت فرهنگی در عصر جهانی شدن: به سوی آگاهی تعلیمی از موضوع خواننده جهانی شده. [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 52-69]
-
تفاوت ایدئولوژیک
نویسندگان زن در بوتهی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]
-
تفسیر
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
-
تکثر زبانی
ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
تناقض
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
-
توانش زبانی
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
-
توانش زبانی
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
توانش فرهنگی
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
-
توصیف
خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]
-
توصیف
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
توصیههای آموزشی
به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]
-
تولید شفاهی پیوسته
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
تولید نوشتاری
چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعهشناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنماییها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]
ج
-
جاعوط
نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]
-
جامعه شناسی آموزشی
چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعهشناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنماییها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]
-
جامعه شناسی زبان
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
جبرگرایی اجتماعی
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
جغرافیای ادبی
بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
جنگ
رنج، جنگ و نشانهمعناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]
-
جهانی سازی و انسان گرایی
هویت و ساخت فرهنگی در عصر جهانی شدن: به سوی آگاهی تعلیمی از موضوع خواننده جهانی شده. [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 52-69]
-
جهانیشدن
رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفیشدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]
چ
-
چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبانها
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
چت جی پی تی
ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]
-
چشم انداز کنش
به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]
-
چند -وجهی
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
ح
-
حافظه کاری
نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 181-213]
-
حرفهای سازی
تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
حقیقت
سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئلهی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]
-
حکایت
تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
حلاج
بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
حماقت
کلام هماییس و اعجاز سبکشناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]
-
حمیدالله
انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]
خ
-
خیال پردازی
خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]
-
خالد حسینی
ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]
-
خرد
شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]
-
خشونت
نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]
-
خشونت
شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]
-
خوبی
زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]
-
خود درماندگی
معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور
بازخوانی مجموعه داستان کوتاه
حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]
-
خود شیفتگی
تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]
-
خودکاوی
تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]
د
-
داروغهها
نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]
-
دیجیتالیشدن
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
-
دریافت
پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
در حالیکه
نقش pendant que" در حالیکه " در تفسیر زمان یا علی گفتمان [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
درک معنا
اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]
-
درون نگری
تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]
-
دستور زبان
عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
دیگری
دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانههای فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]
-
دیگری
مطالعۀ مفاهیم "فضا" و "دیگری" در چراغها را من خاموش میکنم و عادت می-کنیم زویا پیرزاد [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 165-183]
-
دیگربودگی
نویسندگان زن در بوتهی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]
-
دگربودگی. مهاجرت . دوره معاصر .گفتمان. ایمانوئل دارله
دگربودگی مهاجرمعاصر در تخیل ادبی مورد مطالعه خوشبختی ایمانوئل دارله [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 55-76]
-
دیگریبودن
رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفیشدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]
-
دیگریت
محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه
درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]
-
دیگریت
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
-
دیگر گرایی
تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
دین
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
دوره تربیت مدرس
استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه:
بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
دوزبانگی
ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]
ر
-
راهبرد بازگشت به مبدا
ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]
-
راهبردها
نحو در عنوانهای مطبوعاتی: مورد مجلهی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]
-
راهبردهای یادگیری
عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
راهکارهای نگارش زیرنویس
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
-
رسانهها
ترجمه، ترجمهی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمهی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]
-
رمان
ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
ریمون فدرمن
سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئلهی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]
-
رنج
رنج، جنگ و نشانهمعناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]
-
رنه گنون
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
-
روایت
رنج، جنگ و نشانهمعناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]
-
روان شناسی آموزش
موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران
ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهشهای مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]
-
روانکاوی فروید. من واقعی. حالت بیمار گونه. موریاک. ترز دسکیرو
مطالعه حالت بیمار گونه در ترز دسکیرو اثر فرانسوا موریاک از منظر روانکاوی فروید [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
روش شناسی آموزشی اجتماعی
اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]
-
رویکرد جامعه شناختی
بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
رویکرد کنشی
کاربرد استراتژیهای فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
رومن رولان
شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]
-
رئالیا
محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه
درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]
-
رئالیا
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
ز
-
زیبا
زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]
-
زبانآموز کودک ایرانی
نقشسبکهای یادگیری کودکانایرانی در آموزش و یادگیری زبانفرانسهبهعنوانزبانخارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]
-
زبان خارجی
عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
زبان سیاسی- فرانسه زبانی
تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]
-
زبان فرانسه
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
زبان فرانسه
موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران
ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهشهای مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]
-
زبان فرانسه به عنوان یک زبان خارجی
نقشسبکهای یادگیری کودکانایرانی در آموزش و یادگیری زبانفرانسهبهعنوانزبانخارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]
-
زبان مرجع
چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعهشناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنماییها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]
-
زیرنویس
نقش تفسیری مترجم استندآپکمدیهای زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
زشت
زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]
-
زمان پریشی
بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
زنانگی
خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]
ژ
-
ژاپن
ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]
-
ژید
تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
ژید
حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم:
فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی،
پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]
-
ژرار ژنت
بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
ژرژ هربرت مید"
هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]
-
ژرمن دو استال
نویسندگان زن در بوتهی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]
-
ژیلبر دوران
تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]
س
-
سیاحان فرانسوی
جایگاه ارمنستان به عنوان معبر سیاحان فرانسوی به سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]
-
سبک
کلام هماییس و اعجاز سبکشناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]
-
سبک یادگیری
نقشسبکهای یادگیری کودکانایرانی در آموزش و یادگیری زبانفرانسهبهعنوانزبانخارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]
-
سرخ و سیاه
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
-
سرگردانی
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
سعدی
تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
سعدی
خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]
-
سفر
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
سفر
مطالعۀ مفاهیم "فضا" و "دیگری" در چراغها را من خاموش میکنم و عادت می-کنیم زویا پیرزاد [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 165-183]
-
سفر خیالی
مطالعۀ مفاهیم "فضا" و "دیگری" در چراغها را من خاموش میکنم و عادت می-کنیم زویا پیرزاد [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 165-183]
-
سفرنامه
جایگاه ارمنستان به عنوان معبر سیاحان فرانسوی به سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]
-
سنت اگزوپری
بررسی بازترجمههای شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]
-
سیندرلا
قصههای پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]
-
سه قطه خون
ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]
-
سورفیکسیون (فراتخیل)
سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئلهی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]
ش
-
شارل بودلر
پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
شارل بودلر
محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]
-
شارل پرو
قصههای پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]
-
شازده کوچولو
بررسی بازترجمههای شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]
-
شایستگی زبانی
عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
شخصیت
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
شخصیت های زن
خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]
-
شرق
محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه
درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]
-
شرق
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
-
شروع
شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]
-
شعر
محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]
-
شگردهای ترجمه ای
دستکاریهای مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی.
مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]
-
شلی
حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم:
فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی،
پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]
-
شناخت
معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور
بازخوانی مجموعه داستان کوتاه
حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]
ص
-
صادق هدایت
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
صادق هدایت
ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]
-
صدغزل عاشقانه
مطالعهی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]
ض
-
ضمایر فاعلی
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
ط
-
طاهار بن جلون
بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
طنز
نقش تفسیری مترجم استندآپکمدیهای زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
طول زمان- موضع یابی زمانی- همزمانی- زمان دستوری
نقش pendant que" در حالیکه " در تفسیر زمان یا علی گفتمان [دوره 2، شماره 4، 1400]
ع
-
عادت واره
بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
عدم خشونت
شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]
-
عرفان
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
-
عرفان
بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
عطار
ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]
-
علمی &ndash؛ تخیلی
تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]
-
عملکرد ارزشیابی
تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
عمل معلم
آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]
-
عناصر فرهنگی
ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]
-
عنوان مطبوعاتی
نحو در عنوانهای مطبوعاتی: مورد مجلهی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]
غ
-
غیر قابل مقایسه
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
ف
-
فارسی
تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه
(آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
فخری
انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]
-
فراگیران ایرانی
مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]
-
فرانسه
تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه
(آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
فرانسه"
ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]
-
فرانسه به مثابه زبان خارجی. ناهمگونی. رفتار. آموزش. مدیریت آموزشی. مدرس
مدیریت ناهمگونی در کلاس زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 125-164]
-
فرانسه زبان خارجی
دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانههای فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]
-
فرانسه شیفتگی
گفتمانهای ترجمه و فرانسه شیفتگی در دوران قاجار [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
فرانکشتاین
حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم:
فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی،
پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]
-
فرانکوفیلی
محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]
-
فرانکوفونی ایرانی
زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]
-
فرهنگ
دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانههای فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]
-
فرهنگ
هویت و ساخت فرهنگی در عصر جهانی شدن: به سوی آگاهی تعلیمی از موضوع خواننده جهانی شده. [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 52-69]
-
فساد
شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]
-
فضا
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
فضا
مطالعۀ مفاهیم "فضا" و "دیگری" در چراغها را من خاموش میکنم و عادت می-کنیم زویا پیرزاد [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 165-183]
-
فعالیت های تعاملی – اجتماعی فناورانه
استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه:
بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
فعلی-اسمی
مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]
-
فیکسیون
سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئلهی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]
-
فلوبر
کلام هماییس و اعجاز سبکشناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]
-
فناوری اطلاعات و ارتباطات
استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه:
بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]
ق
-
قرآن
انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]
-
قرون وسطی
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
قصه پریان
قصههای پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]
-
قوم محوری
گفتمانهای ترجمه و فرانسه شیفتگی در دوران قاجار [دوره 3، شماره 5، 1401]
ک
-
کتاب آموزشی زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی
استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه:
بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
کلاس
دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانههای فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]
-
کلمات کلیدی: زویا پیرزاد
مطالعۀ مفاهیم "فضا" و "دیگری" در چراغها را من خاموش میکنم و عادت می-کنیم زویا پیرزاد [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 165-183]
-
کنو
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
کهن الگوهای حیوانی
ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]
-
کوکوم
معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]
-
کولت
خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]
گ
-
گذر زمان
ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]
-
گرال
انعکاس اسطوره و باطنیگرایی در آثار آنتونن آرتو
احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]
-
گزارش
به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]
-
گفتار
کلام هماییس و اعجاز سبکشناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]
-
گفتمان
نحو در عنوانهای مطبوعاتی: مورد مجلهی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]
-
گفتمان ترجمه
گفتمانهای ترجمه و فرانسه شیفتگی در دوران قاجار [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
گفتمان نقد
نویسندگان زن در بوتهی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]
-
گفته پردازی
بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
گلی ترقی"
ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]
-
گلستان
خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]
-
گلیسون
آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]
-
گلهای بدی
پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
گلهای بیماری
کاربرد ترجمهی واژهی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]
م
-
مادام کریسانتم
ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]
-
ماری اندیای"
هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]
-
مترجم آنلاین گوگل
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
مترجم شفاهی
نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 181-213]
-
مجری مرکزی
نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 181-213]
-
مدرسان ایرانی
استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه:
بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
مرگ
معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور
بازخوانی مجموعه داستان کوتاه
حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]
-
مرگ
ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]
-
مرلوپونتی
معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور
بازخوانی مجموعه داستان کوتاه
حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]
-
مسئولیتپذیری
خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]
-
مشکلات ترجمه
کاربرد ترجمهی واژهی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]
-
مصادرهشده
نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]
-
معادل پویا
انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]
-
معادل گزینی
معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]
-
معرفت شناسی
معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور
بازخوانی مجموعه داستان کوتاه
حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]
-
معلم
نقشسبکهای یادگیری کودکانایرانی در آموزش و یادگیری زبانفرانسهبهعنوانزبانخارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]
-
معلم زبان فرانسه
تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
مفهوم سازی
مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]
-
مقایسه
مطالعهی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]
-
مکان
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
من/تو
بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
من متغیر
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
-
مهاجرت"
ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]
-
مهارت های زبانی
ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]
-
مهدی غبرایی
ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]
-
موزش
رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفیشدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]
-
موفقیت تحصیلی
موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران
ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهشهای مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]
-
مؤلفههای فراشناختی
خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]
ن
-
نایدا
انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]
-
نادره استوار
تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]
-
نحو
نحو در عنوانهای مطبوعاتی: مورد مجلهی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]
-
نشانه شناسی
آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]
-
نشانهشناسی احساسات
رنج، جنگ و نشانهمعناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]
-
نظام آموزشی
آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]
-
نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی
بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجعگزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعهای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
نقش تفسیری
نقش تفسیری مترجم استندآپکمدیهای زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
نقص ظاهری
زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]
-
نقیضه
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
نوآوری
خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]
-
نوتومب
بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
نویسندهی زن
نویسندگان زن در بوتهی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]
-
نوشتار مهاجرانه"
ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]
-
نیومارک
ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]
و
-
واژگان
اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]
-
واژگان کلیدی : گاندی
شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]
-
واژهی « Mal»
کاربرد ترجمهی واژهی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]
-
واژه شناسی گویش ها
تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]
-
واقعیت
مطالعهی نوشتار خودزیستنامهی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیستنگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]
-
واقعیت
سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئلهی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]
-
واقعگرا
توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزهگیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
ویژگیها
نحو در عنوانهای مطبوعاتی: مورد مجلهی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]
-
ویژگی های لغوی
تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]
ه
-
هانری لووان بروک
تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]
-
هانری مشونیک
مطالعهی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]
-
هرکول
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
هکتور
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
-
هماییس
کلام هماییس و اعجاز سبکشناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]
-
هم آیند
مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]
-
همگون سازی فرهنگی
محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه
درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]
-
همگون سازی فرهنگی
نقد رفتارشناسانه، رویکردی نوین: مطالعهی تطبیقی افسانههای ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]
-
هویت
رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفیشدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]
-
هویت
پاراتوپی و چالشهای آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]
-
هویت
هویت و ساخت فرهنگی در عصر جهانی شدن: به سوی آگاهی تعلیمی از موضوع خواننده جهانی شده. [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 52-69]
-
هویت یابی
تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]
-
هویت روانشناختی-اجتماعی"
هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]
-
هوش چندگانه
هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
هوش مصنوعی
ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]
-
هوش هیجانی
هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
هیولا
حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم:
فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی،
پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]
-
هون اوگرن
اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]
ی
-
یادگیری
تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
یادگیری
عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]
-
یادگیری
اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]
-
یادگیری زبان فرانسه
هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]
-
یادگیرنده
اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]