دریافت مقاله پژوهشی در زبان پژوهی فرانسه

آ

  • آخرین تابستان خرد نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]

  • آزمون ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]

  • آسیب رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

  • آفرینش پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • آموزش خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]

  • آموزش- یادگیری زبان نقش‌سبک‌های یادگیری کودکان‌ایرانی در‌ آموزش و یادگیری زبان‌فرانسه‌به‌عنوان‌زبان‌خارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]

  • آموزش زبانی چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعه‌شناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]

  • آموزش زبان فرانسه تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه (آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • آموزش زبان فرانسه اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]

  • آموزگار اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]

  • آنتونن آرتو انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

  • آندره دوریر خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]

ا

  • ابداعات لغوی تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]

  • ابهام مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

  • اِتکین ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

  • اتو بیوگرافی (خودزیست‌نامه) مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

  • ایجاد ارتباط بررسی بازترجمه‌های شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]

  • اجرا معلمّ آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]

  • ادبیات آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

  • ادبیات آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]

  • ادبیات بومی معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]

  • ادبیات فارسی خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]

  • ادبیات فرانسه اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • ادبیات مهاجرت زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • ایدئولوژی دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • ایران تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه (آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • ایران جایگاه ارمنستان به ‏عنوان معبر سیاحان فرانسوی به‏ سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]

  • ایران موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهش‌های مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]

  • ایران" ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]

  • ارزشیابی تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • اریک برن قصه‌های پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]

  • ارمنستان جایگاه ارمنستان به ‏عنوان معبر سیاحان فرانسوی به‏ سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]

  • ازدواج ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]

  • اساطیر اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • استراتژی شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]

  • استراتژی‌های یادگیری فراشناختی کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • استندآپ کمدی نقش تفسیری مترجم استندآپ‌کمدی‌های زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • اسطوره انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

  • اسلامی ندوشن محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]

  • اشیاء توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • اصطلاحات تغییر یافته اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]

  • اصطلاحات ثابت اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]

  • اضطراب ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]

  • افق انتظار پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • اقتباس گفتمانهای ترجمه و فرانسه شیفتگی در دوران قاجار [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • ایکسلا ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]

  • الکس موشیلی" هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]

  • ایماگولوژی ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]

  • امپراتوری عثمانی جایگاه ارمنستان به ‏عنوان معبر سیاحان فرانسوی به‏ سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]

  • املای زبان فرانسه تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه (آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • انتشار بررسی بازترجمه‌های شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]

  • اندوه محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]

  • انسانگرایی رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفی‌شدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]

  • انواع گفتمان به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]

  • اوژن نیدا معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]

ب

  • بادبادک باز ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]

  • بارس تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]

  • بازآفرینش ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

  • بازترجمه بررسی بازترجمه‌های شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]

  • بازنمودها چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعه‌شناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]

  • باطنی‌گرایی انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

  • بدی زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]

  • بینافرهنگیت محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]

  • بینافرهنگیت نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

  • بوردیو بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • بومی سازی موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهش‌های مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]

پ

  • پایان شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]

  • پابلو نرودا مطالعه‌ی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]

  • پاراتوپی پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • پذیرش ادبی تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • پیر لوتی ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]

  • پرومتئوس حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم: فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی، پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]

  • پل ریکور" هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]

ت

  • تاثیر تعدیل گر هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • تاریخ باستان اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • تبعید پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • تبلیغات اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]

  • تحریف متنی دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • تحلیل رفتار متقابل قصه‌های پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]

  • تحلیل گفتمان انتقادی دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • تخیل عرفانی تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]

  • تدریس ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]

  • ترانه‌ی فرانسوی دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانه‌ها‌ی فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]

  • ترانه‌ی نامحبوب کاربرد ترجمه‌ی واژه‌ی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]

  • ترجمه خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]

  • ترجمه ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • ترجمه مطالعه‌ی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]

  • ترجمه خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]

  • ترجمه ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]

  • ترجمه انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]

  • ترجمه معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]

  • ترجمه بینانشانه‌ای ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

  • ترجمه‌ی دیداری-شنیداری ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

  • ترجمه دیداری-شنیداری (سمعی-بصری) نقش تفسیری مترجم استندآپ‌کمدی‌های زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • ترجمه- دوگانگی متن ترجمه شده، میان تناظر و تعادل [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 7-13]

  • ترجمه شعر فرانسه در ایران پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • ترجمه شفاهی نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 181-213]

  • ترجمه فرانسه علل گرایش به مادی‏گری دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • ترجمه‌های فارسی کاربرد ترجمه‌ی واژه‌ی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]

  • ترجمۀ ماشینی بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • تصاویر کائوتیک ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]

  • تعادل-تناظر- متن ترجمه شده، میان تناظر و تعادل [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 7-13]

  • تعامل شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]

  • تعدد راویان بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • تعدد زوایای دید بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • تعلیم و تربیت هویت و ساخت فرهنگی در عصر جهانی شدن: به سوی آگاهی تعلیمی از موضوع خواننده جهانی شده. [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 52-69]

  • تفاوت ایدئولوژیک نویسندگان زن در بوته‌ی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]

  • تفسیر ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

  • تکثر زبانی ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • تناقض مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

  • توانش زبانی آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

  • توانش زبانی کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • توانش فرهنگی آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

  • توصیف خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]

  • توصیف توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • توصیه‌های آموزشی به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]

  • تولید شفاهی پیوسته کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • تولید نوشتاری چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعه‌شناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]

ج

  • جاعوط نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]

  • جامعه شناسی آموزشی چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعه‌شناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]

  • جامعه شناسی زبان زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • جبرگرایی اجتماعی زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • جغرافیای ادبی بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • جنگ رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

  • جهانی سازی و انسان گرایی هویت و ساخت فرهنگی در عصر جهانی شدن: به سوی آگاهی تعلیمی از موضوع خواننده جهانی شده. [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 52-69]

  • جهانی‌شدن رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفی‌شدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]

چ

  • چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • چت جی پی تی ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]

  • چشم انداز کنش به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]

  • چند -وجهی ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

ح

  • حافظه کاری نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 181-213]

  • حرفه‌ای سازی تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • حقیقت سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

  • حکایت تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • حلاج بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • حماقت کلام هماییس و اعجاز سبک‌شناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]

  • حمیدالله انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]

خ

  • خیال پردازی خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]

  • خالد حسینی ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]

  • خرد شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]

  • خشونت نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]

  • خشونت شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]

  • خوبی زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]

  • خود درماندگی معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور بازخوانی مجموعه داستان کوتاه حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]

  • خود شیفتگی تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]

  • خودکاوی تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]

د

  • داروغه‌ها نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]

  • دیجیتالی‌شدن ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

  • دریافت پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • در حالیکه نقش pendant que" در حالیکه " در تفسیر زمان یا علی گفتمان [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • درک معنا اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]

  • درون نگری تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]

  • دستور زبان عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • دیگری دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانه‌ها‌ی فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]

  • دیگری مطالعۀ مفاهیم "فضا" و "دیگری" در چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم و عادت می-کنیم زویا پیرزاد [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 165-183]

  • دیگربودگی نویسندگان زن در بوته‌ی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]

  • دگربودگی. مهاجرت . دوره معاصر .گفتمان. ایمانوئل دارله دگربودگی مهاجرمعاصر در تخیل ادبی مورد مطالعه خوشبختی ایمانوئل دارله [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 55-76]

  • دیگری‌بودن رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفی‌شدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]

  • دیگریت محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]

  • دیگریت نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

  • دیگر گرایی تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • دین اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • دوره تربیت مدرس استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه: بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • دوزبانگی ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]

ر

  • راهبرد بازگشت به مبدا ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]

  • راهبردها نحو در عنوان‌های مطبوعاتی: مورد مجله‌ی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]

  • راهبردهای یادگیری عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • راهکارهای نگارش زیرنویس ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

  • رسانه‌ها ترجمه، ترجمه‌ی (بازنمایی) چند وجهی و ترجمه‌ی دیداری-شنیداری [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 5-44]

  • رمان ترجمه و تکثر زبانی : بررسی چون دوستت دارم و دختری از بروکلین اثر گیوم موسو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • ریمون فدرمن سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

  • رنج رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

  • رنه گنون انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

  • روایت رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

  • روان شناسی آموزش موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهش‌های مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]

  • روانکاوی فروید. من واقعی. حالت بیمار گونه. موریاک. ترز دسکیرو مطالعه حالت بیمار گونه در ترز دسکیرو اثر فرانسوا موریاک از منظر روانکاوی فروید [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • روش شناسی آموزشی اجتماعی اصطلاحات در آگهی های تبلیغاتی : رویکرد توصیفی-آموزشی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 15-36]

  • رویکرد جامعه شناختی بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • رویکرد کنشی کاربرد استراتژی‌های فراشناختی در مهارت تولید شفاهی پیوسته [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • رومن رولان شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]

  • رئالیا محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]

  • رئالیا نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

ز

  • زیبا زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]

  • زبان‌آموز کودک ایرانی نقش‌سبک‌های یادگیری کودکان‌ایرانی در‌ آموزش و یادگیری زبان‌فرانسه‌به‌عنوان‌زبان‌خارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]

  • زبان خارجی عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • زبان سیاسی- فرانسه زبانی تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]

  • زبان فرانسه زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • زبان فرانسه موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهش‌های مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]

  • زبان فرانسه به عنوان یک زبان خارجی نقش‌سبک‌های یادگیری کودکان‌ایرانی در‌ آموزش و یادگیری زبان‌فرانسه‌به‌عنوان‌زبان‌خارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]

  • زبان مرجع چالش مربوط به آموزش بر اساس رویکردهای جامعه‌شناختی در چندزبانگی : تأثیر بازنمایی‌ها و زبان مرجع بر عملکرد نوشتاری [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 105-121]

  • زیرنویس نقش تفسیری مترجم استندآپ‌کمدی‌های زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • زشت زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]

  • زمان پریشی بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • زنانگی خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]

ژ

  • ژاپن ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]

  • ژید تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • ژید حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم: فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی، پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]

  • ژرار ژنت بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • ژرژ هربرت مید" هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]

  • ژرمن دو استال نویسندگان زن در بوته‌ی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]

  • ژیلبر دوران تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]

س

  • سیاحان فرانسوی جایگاه ارمنستان به ‏عنوان معبر سیاحان فرانسوی به‏ سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]

  • سبک کلام هماییس و اعجاز سبک‌شناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]

  • سبک یادگیری نقش‌سبک‌های یادگیری کودکان‌ایرانی در‌ آموزش و یادگیری زبان‌فرانسه‌به‌عنوان‌زبان‌خارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]

  • سرخ و سیاه آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

  • سرگردانی پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • سعدی تاثیر پذیری آندره ژید از سعدی : ازدیگرگرایی مجذوب تا پذیرش عرفانی [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • سعدی خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]

  • سفر پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • سفر مطالعۀ مفاهیم "فضا" و "دیگری" در چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم و عادت می-کنیم زویا پیرزاد [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 165-183]

  • سفر خیالی مطالعۀ مفاهیم "فضا" و "دیگری" در چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم و عادت می-کنیم زویا پیرزاد [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 165-183]

  • سفرنامه جایگاه ارمنستان به ‏عنوان معبر سیاحان فرانسوی به‏ سوی سرزمین پارس در قرون 16 تا 18 میلادی [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 70-82]

  • سنت اگزوپری بررسی بازترجمه‌های شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]

  • سیندرلا قصه‌های پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]

  • سه قطه خون ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]

  • سورفیکسیون (فراتخیل) سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

ش

  • شارل بودلر پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • شارل بودلر محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]

  • شارل پرو قصه‌های پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]

  • شازده کوچولو بررسی بازترجمه‌های شازده کوچولو از طریق ترجمه یک عبارت، درک متفاوت یا بازگشت تأملی به اثر؟ [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 119-141]

  • شایستگی زبانی عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • شخصیت توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • شخصیت های زن خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]

  • شرق محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]

  • شرق نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

  • شروع شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]

  • شعر محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]

  • شگردهای ترجمه‏ ای دستکاری‏های مترجم در ترجمه متون ایدئولوژیک بر اساس رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی. مورد مطالعاتی: علل گرایش به مادی‏گری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 152-180]

  • شلی حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم: فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی، پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]

  • شناخت معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور بازخوانی مجموعه داستان کوتاه حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]

ص

  • صادق هدایت بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • صادق هدایت ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]

  • صدغزل عاشقانه مطالعه‌ی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]

ض

  • ضمایر فاعلی بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

ط

  • طاهار بن جلون بررسی روایت در رمان فرزند خاک طاهار بن جلون از دیدگاه ژرار ژنت [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • طنز نقش تفسیری مترجم استندآپ‌کمدی‌های زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • طول زمان- موضع یابی زمانی- همزمانی- زمان دستوری نقش pendant que" در حالیکه " در تفسیر زمان یا علی گفتمان [دوره 2، شماره 4، 1400]

ع

  • عادت واره بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • عدم خشونت شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]

  • عرفان ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

  • عرفان بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • عطار ترجمه شعر عرفانی در قالب «بازآفرینی و تفسیر»: بررسی یک ترجمه فرانسوی از منطق الطیر [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 75-93]

  • علمی &ndash؛ تخیلی تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]

  • عملکرد ارزشیابی تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • عمل معلم آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]

  • عناصر فرهنگی ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]

  • عنوان مطبوعاتی نحو در عنوان‌های مطبوعاتی: مورد مجله‌ی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]

غ

  • غیر قابل مقایسه نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

ف

  • فارسی تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه (آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • فخری انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]

  • فراگیران ایرانی مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]

  • فرانسه تحلیل تقابلی املا در زبان فرانسه (آموزش زبان فرانسه در ایران) [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • فرانسه" ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]

  • فرانسه به مثابه زبان خارجی. ناهمگونی. رفتار. آموزش. مدیریت آموزشی. مدرس مدیریت ناهمگونی در کلاس زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 125-164]

  • فرانسه زبان خارجی دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانه‌ها‌ی فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]

  • فرانسه شیفتگی گفتمانهای ترجمه و فرانسه شیفتگی در دوران قاجار [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • فرانکشتاین حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم: فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی، پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]

  • فرانکوفیلی محمد علی اسلامی ندوشن و شعر فرانکوفیل در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 215-237]

  • فرانکوفونی ایرانی زبان فرانسه، یک عامل جبرگرایی اجتماعی در رمان های نویسندگان زن ایرانی فرانسه زبان [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 29-52]

  • فرهنگ دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانه‌ها‌ی فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]

  • فرهنگ هویت و ساخت فرهنگی در عصر جهانی شدن: به سوی آگاهی تعلیمی از موضوع خواننده جهانی شده. [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 52-69]

  • فساد شروع و پایان تعاملات در موقعیت های مجادله آمیز: راهکارها و چالش ها در واقعیت و در داستان [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 261-293]

  • فضا پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • فضا مطالعۀ مفاهیم "فضا" و "دیگری" در چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم و عادت می-کنیم زویا پیرزاد [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 165-183]

  • فعالیت های تعاملی – اجتماعی فناورانه استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه: بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • فعلی-اسمی مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]

  • فیکسیون سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

  • فلوبر کلام هماییس و اعجاز سبک‌شناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه: بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]

ق

  • قرآن انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]

  • قرون وسطی اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • قصه پریان قصه‌های پریان از منظر تحلیل رفتار متقابل: مطالعه قصه «سیندرلا» اثر شارل پرو [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 143-170]

  • قوم محوری گفتمانهای ترجمه و فرانسه شیفتگی در دوران قاجار [دوره 3، شماره 5، 1401]

ک

  • کتاب آموزشی زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه: بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • کلاس دسترسی به فرهنگِ دیگری از طریق آموزش ترانه‌ها‌ی فرانسوی در کلاس سوم دبیرستان: کشور الجزایر [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 141-155]

  • کلمات کلیدی: زویا پیرزاد مطالعۀ مفاهیم "فضا" و "دیگری" در چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم و عادت می-کنیم زویا پیرزاد [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 165-183]

  • کنو توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • کهن الگوهای حیوانی ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]

  • کوکوم معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]

  • کولت خیال پردازی و زنانگی در آثار کولت : سیدو، پیچک های تاک و گندم نارس [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 91-104]

گ

  • گذر زمان ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]

  • گرال انعکاس اسطوره و باطنی‌گرایی در آثار آنتونن آرتو احیای اگزیستانسیال اسطوره گرال [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 201-236]

  • گزارش به سوی یک رویکرد عملی-عمومی در کلاس آموزش فرانسه زبان خارجی: مورد گزارش [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 141-167]

  • گفتار کلام هماییس و اعجاز سبک‌شناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]

  • گفتمان نحو در عنوان‌های مطبوعاتی: مورد مجله‌ی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]

  • گفتمان ترجمه گفتمانهای ترجمه و فرانسه شیفتگی در دوران قاجار [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • گفتمان نقد نویسندگان زن در بوته‌ی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]

  • گفته پردازی بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • گلی ترقی" ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]

  • گلستان خوانش انتقادی اولین ترجمه گلستان سعدی به زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 77-93]

  • گلیسون آموزش فرهنگ مقصد از ورای متون ادبی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 37-59]

  • گل‌های بدی پذیرش شعر شارل بودلر در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • گل‌های بیماری کاربرد ترجمه‌ی واژه‌ی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]

م

  • مادام کریسانتم ژاپن: از خیال تا واقعیت در مادام کریسانتم از پیر لوتی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 325-351]

  • ماری اندیای" هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]

  • مترجم آنلاین گوگل بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • مترجم شفاهی نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 181-213]

  • مجری مرکزی نقش مجری مرکزی حافظه کاری در فعالیت ترجمه شفاهی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 181-213]

  • مدرسان ایرانی استفاده از فعالیت های تعاملی- اجتماعی فناورانه در کلاس زبان فرانسه: بررسی چگونگی تربیت مدرسان ایرانی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • مرگ معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور بازخوانی مجموعه داستان کوتاه حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]

  • مرگ ترس از گذر زمان در آثار تئوفیل گوتیه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 206-230]

  • مرلوپونتی معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور بازخوانی مجموعه داستان کوتاه حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]

  • مسئولیت‌پذیری خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]

  • مشکلات ترجمه کاربرد ترجمه‌ی واژه‌ی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]

  • مصادره‌شده نمایش خشونت نزد طاهر جاعوط [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 95-117]

  • معادل پویا انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]

  • معادل گزینی معادل گزینی در ترجمه یک اثر ادبی بومی: مطالعه رمان کوکوم [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 131-151]

  • معرفت شناسی معرفت شناسی ویرانگردرآثار مصطفی مستور بازخوانی مجموعه داستان کوتاه حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 81-104]

  • معلم نقش‌سبک‌های یادگیری کودکان‌ایرانی در‌ آموزش و یادگیری زبان‌فرانسه‌به‌عنوان‌زبان‌خارجی [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 94-117]

  • معلم زبان فرانسه تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • مفهوم سازی مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]

  • مقایسه مطالعه‌ی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]

  • مکان پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • من/تو بررسی نشانه-معنا شناختی جایگاه من و تو در گفته پردازی شاعرانه و عرفانی منصور حلاج [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • من متغیر مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

  • مهاجرت" ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]

  • مهارت های زبانی ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]

  • مهدی غبرایی ترجمه چندزبانگی یا بازگشت به مبدا؟ نظریاتی در مورد ترجمه فارسی بادبادک باز اثر خالد حسینی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 101-130]

  • موزش رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفی‌شدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]

  • موفقیت تحصیلی موفقیت تحصیلی دانشجویان در ایران ترسیم پارادایم جدید در حوزه پژوهش‌های مربوط به آموزش زبان فرانسه [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 1-18]

  • مؤلفه‌های فراشناختی خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]

ن

  • نایدا انتخاب واژه ها در ترجمۀ ده سورۀ آخر قرآن بر اساس نظریۀ نایدا مورد مطالعه: حمیدالله و دکتر فخری [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 59-77]

  • نادره استوار تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]

  • نحو نحو در عنوان‌های مطبوعاتی: مورد مجله‌ی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]

  • نشانه شناسی آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]

  • نشانه‌شناسی احساسات رنج، جنگ و نشانه‌معناشناسی احساسات [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 119-140]

  • نظام آموزشی آموزش ادبیات در دبیرستان: تحلیل آموزشی یک روش تدریس [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 181-206]

  • نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی بررسی تحلیلی ترجمۀ ماشینی ضمایر فاعلی سوم شخص مفرد از فارسی به فرانسوی توسط مترجم آنلاین گوگل با استناد به نظریۀ مرجع‌گزینی نوآم چامسکی (مورد مطالعه: «مجموعه‌ای از آثار صادق هدایت») [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • نقش تفسیری نقش تفسیری مترجم استندآپ‌کمدی‌های زیرنویس شده بر عملکرد خوانشی و پذیرش مخاطب [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • نقص ظاهری زشتی و نقص ظاهری در آثار کرتین دو تروا [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 61-79]

  • نقیضه توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • نوآوری خلاقیت و نوآوری در آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 169-184]

  • نوتومب بررسی عادت واره «زن توانای» اَملی نوتومب از دیدگاه جغرافیای ادبی در رمان ریش آبی [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • نویسنده‌ی زن نویسندگان زن در بوته‌ی نقد، پذیرش ژرمن دو استال طی قرن نوزده [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 171-190]

  • نوشتار مهاجرانه" ادبیات مهاجرت از خلال خاطره پردازی های گلی ترقی [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 79-100]

  • نیومارک ترجمه عناصر فرهنگی: مورد پژوهی سه قطره خون صادق هدایت [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 102-124]

و

  • واژگان اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]

  • واژگان کلیدی : گاندی شرق و غرب : از تاکتیک عدم خشونت ماهاتما گاندی تا صلح طلبی رومن رولان [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 32-19]

  • واژه‌ی « Mal» کاربرد ترجمه‌ی واژه‌ی «Mal» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 53-68]

  • واژه شناسی گویش ها تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]

  • واقعیت مطالعه‌ی نوشتار خودزیست‌نامه‌ی آندره ژید در «اگر دانه نمیرد» بر اساس مبانی خودزیست‌نگاری فیلیپ لوژون: تقابل، واقعیت و تناقض [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 185-205]

  • واقعیت سورفیکسیونِ (فراتخیل) فدرمن: مسئله‏ی تخیل یا حقیقت؟ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 237-260]

  • واقع‌گرا توصیف واقع گرایانه بکار رفته در هرزه‌گیاه و گل های آبی اثر ریمون کنو [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • ویژگی‌ها نحو در عنوان‌های مطبوعاتی: مورد مجله‌ی تونسی «Le Temps» [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 122-140]

  • ویژگی های لغوی تنوع زبان فرانسه در محیط فرانسه زبان : مورد واژگان سیاسی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 105-127]

ه

  • هانری لووان بروک تخیل عرفانی و نمادهای عروج در سندروم کوپرنیک و عطار هانری لووان بروک و محبوس در بن بست زمان نادره استوار [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 153-179]

  • هانری مشونیک مطالعه‌ی تطبیقی ترجمه ی فارسی و فرانسه کتاب صد غزل عاشقانه اثر نرودا با تکیه بر نظریات مشونیک [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 83-101]

  • هرکول اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • هکتور اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

  • هماییس کلام هماییس و اعجاز سبک‌شناسی: مطالعه سبک و ژنتیک [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 169-199]

  • هم آیند مفهوم سازی هم آیندهای فعلی-اسمی نزد زبان آموزان فرانسه در ایران [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 37-5]

  • همگون سازی فرهنگی محدودیت های همگون سازی فرهنگی رئالیا در محیط بیگانه درون و بینا فرهنگیت در بازنمود دیگری [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 207-229]

  • همگون سازی فرهنگی نقد رفتارشناسانه‌، رویکردی نوین: مطالعه‌ی تطبیقی افسانه‌های ازوپ ولافونتن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 69-90]

  • هویت رویکردی فرافرهنگی به متون ادبی در مدارس: مورد کیفی‌شدن مقطع متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 156-168]

  • هویت پاراتوپی و چالش‌های آفرینش ادبی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 295-323]

  • هویت هویت و ساخت فرهنگی در عصر جهانی شدن: به سوی آگاهی تعلیمی از موضوع خواننده جهانی شده. [دوره 3، شماره 6، 1401، صفحه 52-69]

  • هویت یابی تحلیل مضامین "هویت یابی" و "خود کاوی" در آیین خود شناسی اثر موریس بارس [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 207-225]

  • هویت روانشناختی-اجتماعی" هویت روانی-اجتماعی و بازتاب آن در رمان باخانواه ماری اندیای [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 23-54]

  • هوش چندگانه هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • هوش مصنوعی ChatGPT-4: ابزار کمک آموزشی خلاق برای مدرسان زبان فرانسه [دوره 4، شماره 8، 1402، صفحه 39-58]

  • هوش هیجانی هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • هیولا حضور اسطوره پرومتئوس در قرن نوزدهم: فرانکشتاین یا پرومتئوس مدرن، رمان مری شلی، پرومتئوس سخت زنجیر شده، اثر آندره ژید [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 5-21]

  • هون اوگرن اساطیر در ادبیات فرانسه در قرن ۱۳ و ۱۴ [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 45-74]

ی

  • یادگیری تجزیه و تحلیل عملکرد ارزشیابی معلمان زبان فرانسه در ایران [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • یادگیری عوامل موثر در یادگیری دستور زبان [دوره 3، شماره 5، 1401]

  • یادگیری اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]

  • یادگیری زبان فرانسه هوش هیجانی، تعدیل کننده تاثیرهوش چندگانه بر یادگیری زبان فرانسه. مورد مطالعه: دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1400]

  • یادگیرنده اهمیت واژگان در یادگیری و آموزش زبان فرانسه [دوره 4، شماره 7، 1402، صفحه 191-205]

login